|
19 april 2019 |
De inspirerende Muziekodroom van Hasselt daverde op haar grondvesten. All Them Witches uit Nashville Tennessee joeg zware bassen door de PA en overgoot het met een psycheldelisch sausje. De jonge Londense band Swedish Death Candy bracht de overvolle zaal op de juiste temperatuur. Leuke sfeer!
Met een mix van Led Zeppelin en black Sabbath speelden Swedish Death Candy een weinig melodisch en zeer inchorent concert. De obligate shoegaze zou het wel oplossen zeker? Met een paar eenvoudige riffs en crescendo noise kregen ze het publiek wel mee. Dus toch een geslaagd voorspel en geenbedreiging voor de hoofdact. Gewaagd van All Them Witches om te starten met het afspelen van een perfecte opname van een Black Sabbath klassieker. Onzichtbaar in de rode en blauwe lichtstralen begon het trio aan een afgewerkte set met strakke aflijning tussen leadgitaar en zware ritmesectie. Als achtergrond een monsterlijk gifgroen aderwerk. Veel rook en een psychedelische intro in ‘Funeral For A Great Drunken Bird’ was voldoende om headbangers en gitaarfreaks een extase voor te spiegelen. Eerst met het donkere ‘Diamond’. Op speed in ‘1st VS 2nd’ - met een vette Gibson saus overgoten, doordrammende bass en bruusk einde. En met een schijnbaar rustgevende ‘Harvest Feast‘ die escaleerde in zware bluesrock met experimentele gitaarsolo's in ritme en melodie. Verdomme, het trio gaat wel heel creatief om 2 gitaren en 1 drumstel. Als er al sprake was van enige zang (nadruk lag echt op de intrigerende composities), was het voornamelijk parlando declamerend. |
Ook nu werd het bevestigd, al meerdere malen ondervonden: vanuit de States komen de grootste gitaarvirtuozen. Ondertussen baadde het podium in een constant wijzigend lichtgordijn, magisch en sinister.. Een hel voor de aanwezige fotografen, een speeltuin voor drie bevlogen muzikanten. ‘Rob'sDream ‘, uit het brein van drummer Rob, werd de perfecte headswirling intro voor het slotnummer: van licht naar zwaar psychedelisch en onvoorspelbaar gitaarwerk in ‘Swallowed’. Het enige bisnummer Blood and Sand / Milk And Endless Waters zwol aan tot misschien wel het meest interessante nummer: inclusief vreemde distortion sounds, perfecte uitgebalanceerde solo's en obligate shoegaze.
Vergeet nu eindelijk de cowboy boots uit Nashville. All Them Witches toverde een schitterend heavy concert uit haar hoed! |
A WOODLAND HILLCREST PROMOTION PRODUCTION I KEYS AND CHORDS 2001 - 2024