|
woensdag 11 december 2024 CC Palethe, Pelt Report: Lambert Smits Foto's: Stefan Meekers © Met dank aan: CC Palethe, Tom Coppers |
Als frontman van de rockgroep Arid had Jasper Steverlinck reeds zijn muzikale sporen verdiend, maar Jasper wou het graag over een andere boeg gooien, waarbij hij zijn melancholisch klinkende nummers nog beter tot hun recht kon laten komen. Door zich op het podium enkel te laten begeleiden door pianist Valentijn Elsen, krijgen zijn nummers die gedroomde emotionele uitstraling. Die uitstraling krijgt nog een boost door Jaspers unieke stem. Een stem die trouwens torenhoog boven die van andere artiesten, zowel nationaal als internationaal, uitsteekt. Die stem laat hem toe om vol overtuiging alle emotionele registers open te trekken, zowel zacht als stevig uithalend, wat zijn songs een uniek karakter geeft. Bovendien weet Steverlinck ook zijn gitaarpartijen hierin voortreffelijk te integreren.
Met ‘Dear Life’ en ‘Don’t Come Crying To Me’ liet Jasper niet alleen horen waartoe hij in staat is, maar wist hij ook onmiddellijk de uitverkochte Zinnezaal aan zich te binden, zowel ingetogen als dynamisch. Ingetogen mooi was ‘That’s Not How Dreams Are Made’, waarop Jasper zich enkel op elektrische gitaar begeleidde. Dat je geen bombastisch arrangement nodig hebt om een nummer te laten schitteren, bewees hij met zijn versie van Queens ‘Somebody To Love’, met enkel Valentijn aan de piano. Tijdens dat nummer kwam hij de zaal in voor een interactie met het publiek. Voor ‘Cold’ wisselde Jasper zijn gitaar voor de piano, waarna hij met ‘You Are’ zijn periode met Arid nog even in de spots plaatste. En dan moest het mooiste nog komen. Dat was ongetwijfeld ‘Rivers’, een nummer dat Jasper schreef tijdens een verblijf in de natuur. Om die sfeer over te brengen, koos hij voor het harmonium en de ukelele als instrumenten, die het nummer zonder meer naar de top stuurden. Als artiest ben je onlosmakelijk verbonden met de muziekindustrie. Niet altijd gemakkelijk en vaak een struggle. Jasper wist dat alles met verve in de ballade ‘Nashville Tears’ te gieten, waarna hij ‘The Healing’, de titeltrack van zijn nieuw album, bracht. |
Een knap staaltje van hoe een ‘loop station’ je van backing vocals kan voorzien, liet Steverlinck horen in het uitgesponnen ‘Remember You’. Ontzettend knap gedaan! Dat leverde ook een staande ovatie op, waarna er nog uitvoerig gebist werd. Een eerste maal met ‘Gift To You’, een nummer dat Jasper schreef voor de vierde editie van de door radiozender JOE georganiseerde goededoelenactie ‘Pakje Van Je Hart’. Jasper is trouwens voor dit jaar de nieuwe ambassadeur voor deze actie. Met ‘Nessun Dorma’, de beroemde aria van Giacomo Puccini, mocht Jasper nog eens alle vocale registers openen. Ongelofelijk wat een prestatie! Met een door het publiek meegezongen ‘Lift You Up’ kwam het concerteinde stilaan in zicht.
Jasper Steverlinck heeft het publiek een fantastische avond bezorgd. Zijn nummers en vooral zijn unieke stem waren hiervoor de ideale tools. Het vermelden waard zijn zeker ook de mensen van de belichting. Hun bijdrage zorgde voor een podiumsfeer die Jaspers performance perfect omkaderde. 2025 wordt trouwens een belangrijk jaar voor hem. Niet alleen komt in januari zijn nieuw album ‘The Healing’ uit, maar ook viert hij dan zijn 25 jarig artiestenbestaan met een grootse happening in de Lotto Arena op 5 december 2025. |
A WOODLAND HILLCREST PROMOTION PRODUCTION I KEYS AND CHORDS 2001 - 2024