|
27 JANUARI 2017 |
Vertical Divider
De liefde voor countrymuziek heeft de laatste jaren een serieuze vlucht genomen. Niet alleen worden er weer meer albums in het genre op de markt gebracht, maar ook op het witte doek en op de podia wint deze muziek aan belangstelling. Dat was ook te merken aan het succes van de film en soundtrack van ‘The Broken Circle Breakdown’. In Nederland is Savannah toch één van de toonaangevende bands in het countrygenre en is met deze ‘Back To The Country’ reeds aan hun zesde theatertournee toe. Hiervoor werd de band aangevuld met gitarist en singer/songwriter Dick van Altena en Cor Sanne. Peter ‘Hill’ van den Heuvel was wat naar de achtergrond verschoven, maar dat was zeker niet op zijn gitaarpartijen van toepassing. Zowel op elektrische en akoestische gitaar, als op dobro speelde hij zich in de spotlights. Het ontstaan van de country ligt alweer, zeg maar meer dan een halve eeuw achter ons. Het is dan ook vanzelfsprekend dat een avondje ‘Back To The Country’ synoniem is voor ‘een avondje heerlijke nostalgie’. In de jaren vijftig en zestig, hoogdagen van de rock-‘n-roll en country, maakten artiesten als Johnny Cash, Jerry Lee Lewis, Charlie Rich, Buddy Holly, Chuck Berry, Jim Reeves en The Everly Brothers, het mooie weer in de hitparades. ‘Back To The Country’ selecteerde voor deze theatertournee dan ook een dertigtal nummers uit de gloriedagen van de rock-‘n-roll en country. |
Vertical Divider
Voor de pauze noteerden wij sublieme uitvoeringen van o.a. de medley ‘Rip It Up’, ‘Cathy’s Clown’ en ‘Bye Bye Love’ van The Everly Brothers, ‘Tulsa Time’ van Don Williams en Keith Whitley’s ‘Miami, My Amy’. ‘Moment de gloire’ was echter weggelegd voor het echtpaar Smulders, met Wilma op toetsen en Marcel op slaggitaar, met een schitterende versie van Bobby Darins ‘Dream Lover’. In de tweede set scoorde Wilma Smulders opnieuw, maar nu met Nancy Sinatra’s ‘These Boots Are Made For Walking’. Andere nummers die ons konden bekoren, waren o.a. Jim Reeves’ ‘He’ll Have To Go’, ‘Elvira’ van The Oak Ridge Boys en Cash’s ‘San Quintin’. Bij afsluiter, Sam The Shams ‘Wooly Bully’ sloeg Dick eventjes de verkeerde weg in. Hij zat reeds bij het bisnummer ‘Blue Suede Shoes’. Gezien de zeer geslaagde avond, was Dick er vrijwel zeker van dat er toch een bisnummer zou volgen. Geen probleem overigens, dit kan gebeuren bij een live optreden. Liever dit dan een band die staat te playbacken. De avond werd feestelijk afgesloten met een afterparty in de foyer. Nog eventjes dit! Hierbij willen wij het uiterst vriendelijk personeel van CC Leopoldsburg bedanken voor de hartelijke ontvangst en de gekregen rondleiding. Dank je wel! |
A WOODLAND HILLCREST PROMOTION PRODUCTION I KEYS AND CHORDS 2001 - 2024