Op donderdag 11 en vrijdag 12 september komt Jethro Tull voor twee concerten naar het Koninklijk Circus in Brussel en Le Forum in Luik als onderdeel van The Seven Decades: The World Tour. Deze iconische Britse rockband, opgericht in 1967 rond de Schotse voorman en fluitist Ian Anderson, blijft na zeven decennia uniek. Anderson, die de dwarsfluit in de rockmuziek introduceerde, voert nog altijd de show met zijn markante zangstijl en indrukwekkende performance.
Tickets zijn te koop vanaf vrijdag 8 november om 10u00 via greenhousetalent.com. Met The Seven Decades: World Tour neemt Anderson het publiek mee door het rijke 70-jarige verleden van de band, met nummers uit elk van de zeven decennia. De reis start in 1968 in de Londense Marquee Club, waar de band als unieke bluesformatie met klassieke dwarsfluit debuteerde, en eindigt bij hun recentste album 'RökFlöte’ (2013). Anderson werkt bovendien aan een nieuw album, gepland voor maart 2025. Sinds hun doorbraak in de Royal Albert Hall in 1969 groeide Jethro Tull, mede dankzij steun van Jimi Hendrix’ promotor Fritz Rau, uit tot een internationaal fenomeen. Met meer dan 30 albums en 60 miljoen verkochte exemplaren heeft de band wereldwijd faam verworven. Na 3500 concerten in meer dan 40 landen treden Anderson en de band nog steeds op voor zowel nieuwe als trouwe fans. Live in het Koninklijk Circus en Le Forum krijg je een goed gebalanceerde inkijk in de ongewone en vaak complexe liedconstructies en intelligente teksten van Anderson. Blues, rock, hardrock, klassieke muziek, jazz of Keltische folkmuziek… in het oeuvre van Jethro Tull gaan ze hand in hand. Of om het met de woorden van Anderson te zeggen: "Led Zeppelin is de beste heavy riff band ter wereld, The Rolling Stones de beste blues beïnvloede rock 'n’ roll band, Pink Floyd de beste psychedelische pop- en rockband… Wat blijft er dan over? Precies… Jethro Tull bouwt de bruggen en vult de gaten." 'Midnight Roller', tweede single en videoclip van nieuw album van A Murder In Mississippi Out Now !4/11/2024
A Murder in Mississippi presenteert 'Midnight Roller', de tweede single van het nieuwe album 'Reverie'. 'Midnight Roller' is een nummer dat de luisteraars op meeslepende wijze meeneemt door de kronkelige paden van paranoia en de innerlijke strijd met demonen. 'Midnight Roller' is een rauwe weerspiegeling van de chaos die ontstaat wanneer de geest zijn eigen grootste vijand wordt. Met invloeden van Americana en met een vleugje gypsy swing bezingt de band, als een groep kwelgeesten, het dwaalspoor van de Midnight Roller, die zoekend en huiverend probeert terug te keren naar de rust, zowel in zijn omgeving als in zijn ziel. “Met Midnight Roller willen we laten zien dat mentale kwetsbaarheid mag bestaan, en dat het belangrijk is om hierover te zingen, te spelen en te praten." We hebben het nummer een eigenzinnig karakter gegeven door verschillende stijlen te combineren zonder onze eigen identiteit te verliezen, zowel muzikaal als visueel in de videoclip. Het was voor ons essentieel om een soort ‘yin-yang’-effect in het nummer te steken. Deze balans, die we onze eigen ‘A Murder in Mississippi-saus’ noemen, zorgt ervoor dat donkere teksten vaak worden ondersteund door een speelse groove, of net andersom. Dit hebben we vanaf onze eerste plaat herkenbaar willen houden in onze muziek.” - A Murder In Mississippi De officiële cd-release van het nieuwe album 'Reverie' vindt plaats op 16 november in De Centrale in Gent. Tickets zijn verkrijgbaar via de website van de band. Na de krachtige impact van hun vorige album 'Hurricana' (2021) volgde bezinning. Kort na de release van 'Hurricana' moest de band onverwacht afscheid nemen van Belgisch Blues-icoon, mentor en vriend Tiny Legs Tim, die A Murder in Mississippi onder de vleugels nam van zijn platenlabel Sing My Title. In 2023 speelde A Murder in Mississippi in uitverkochte zalen en festivals in België, Nederland en Duitsland, en deelde de groep het podium met artiesten als Kitty Daisy & Lewis en Pokey Lafarge op het Roots & Roses Festival. Na een succesvolle toer door Portugal, Spanje en Frankrijk, sloten ze in stijl af als headliner op Bluegrass in La Roche. In 2024 staan ze opnieuw op diverse festivals in binnen- en buitenland. Het zestal klimt steeds hogerop en is nu helemaal terug. A Murder In Mississippi lanceert op 8 november hun derde full-length record 'Reverie'. Vol inspiratie en een reiskoffer gevuld met nieuwe verhalen dook de band dunk!studios in, onder de begeleiding van producer Jonas Everaert en For The Road Records (NL). Het nieuwe album is een mix van Americana, Bluegrass, Folk, Polka & Country, waarbij ook Blues en Gospel niet ver weg zijn. 'Reverie' nodigt je uit om weg te stappen van dagdagelijkse drukte en de rust van eenvoudigere tijden te omarmen. 'Reverie' staat voor reflecteren, de zoektocht naar zingeving en veerkrachtigheid na tegenslagen. De akkoorden en ritmes van 'Reverie' herinneren ons eraan dat zelfs in de meest duistere momenten, ergens, licht op ons wacht. Op deze muzikale reis worden we meegezogen naar de plaatsen waar de grenzen tussen heden en verleden vervagen en samensmelten. Soms moeten we terugkeren naar het begin om het verleden onder ogen te zien. A Murder in Mississippi doet dit met 10 originele nummers, geschreven en beleefd alsof de songs er altijd zijn geweest. In mei 2024 ging de videoclip van 'Black Train', de eerste single van het nieuwe album, in première. Artwork & clip by Costin Chioreanu, een animatie-god in de metalscene. Hij maakte eerder clips voor bands als Ghost, Gorgoroth, At The Gates, Napalm Death en Opeth. Het is de eerste keer dat hij een animatie-videoclip maakte voor een americana-roots band. Line-up A Murder In Mississippi:
Leander Vandereecken: gitaar, lead vocals Mirthe Vandereecken: percussie, vocals Lore Heyerick: banjo, vocals Dieter Vanhede: keys Alexandra Van Wesemael: viool Stijn Bontinck: contrabas Live: 12 november, Cultuurcentrum Brugge (w/ Johannes Wannyn) 16 november, De Centrale, Gent. Album release concert 30 november, Tough Enough, Botanique, Brussel (w/ Pokey Lafarge, Chuck Prophet, Jimm Jones All Stars,Tuff Guac, The Glücks, ...) 10 december, Kavka, Antwerpen Meer data tba https://www.amurderinmississippi.com https://www.facebook.com/A-MURDER-IN-MISSISSIPPI-198102433711287 https://www.instagram.com/amurderinmississippi.music http://vi.be/amurderinmississippi Hij was een complexe geniale geest die de "Renaissance Man" van de populaire muziek werd in de tweede helft van de 20e eeuw. Quincy Jones was meer dan alleen een naam; hij was een legende verweven in het weefsel van soul-, jazz-, klassieke en popmuziek. Vandaag nemen we op droevige wijze afscheid van meneer Jones op 91-jarige leeftijd. Hij overleed, omringd door zijn familie in zijn huis in Bel Air, na verscheidene jaren van slechte gezondheid.
Geboren op 14 maart 1933 in Chicago, Illinois, omarmde Jones niet alleen de muziek van zijn tijd; hij herdefinieerde die. Met een carrière die meer dan zeven decennia besloeg, was hij niet alleen een componist, arrangeur en producer, maar ook een cultureel icoon dat een onuitwisbare indruk achterliet in de muziekwereld. Zoals de familie van Jones zei in een verklaring: “Hoewel dit een enorm verlies is voor onze familie, vieren we het prachtige leven dat hij heeft geleid en weten we dat er nooit iemand zal zijn zoals hij.” Jones leerde het vak in de jazzwereld, waar hij zijn vaardigheden als trompettist en arrangeur verfijnde en samenwerkte met grootheden als Lionel Hampton en Dizzy Gillespie. Dit leidde tot samenwerkingen met vele grootheden uit de jaren 50 en 60, van Frank Sinatra tot Ray Charles en Count Basie, waarmee hij zijn reputatie als meester in zijn vakgebied vestigde. Hij componeerde ook verschillende succesvolle soundtracks voor films in een intensieve periode van muzikale productiviteit die hem fysiek en emotioneel bijna brak. In de jaren 70 en 80 bereikte Jones nieuwe hoogten en werd hij misschien wel de meest invloedrijke producer van die tijd. Hij stond aan het roer van baanbrekende albums voor Michael Jackson, waaronder het iconische Off the Wall en Thriller, en hij produceerde invloedrijke albums voor George Benson, Rufus, The Brothers Johnson, James Ingram, Patti Austin en anderen. Jones scoorde zelf ook hits met zijn eigen albums, waaronder Stuff Like That, The Dude, en het Grammy-winnende Album van het Jaar in 1989, Back On The Block. Jones stond ook centraal in het culturele evenement van de jaren 80, de benefietsingle “We Are The World,” die hij produceerde en hielp organiseren. Het nummer won nog een Grammy voor hem en bracht meer dan 100 miljoen dollar op voor hulp aan Afrika. Jones’ leiderschap en unieke talent om de grootste sterren ter wereld samen te brengen en aan te sturen, werden vastgelegd in de Netflix-documentaire The Greatest Night In Pop. Jones werkte door tot ver in de 21e eeuw, hoewel zijn gezondheid achteruitging. Maar zelfs toen zijn publieke optredens minder werden, groeide zijn reputatie verder, geliefd door drie generaties fans. Quincy Jones laat drie ex-echtgenotes en zeven kinderen na, bij vijf verschillende vrouwen, waaronder de actrice Nastassja Kinski. Zijn dochter Rashida Jones maakte in 2018 een documentaire over haar vader, Quincy, die te zien is op Netflix. Aan het einde van de film vraagt ze hem of er iets is dat hij ooit geprobeerd heeft, maar niet is gelukt. Jones glimlacht en antwoordt: "Het huwelijk." Hij sloot zijn leven af als een vereerd muzikaal icoon, universeel erkend als een van de grootheden van de 20e-eeuwse muziek. Rust in vrede, Quincy Jones. Celebrating 20 years of blues rock, Erja Lyytinen's 20th anniversary concert captured live at the iconic Tavastia Club in Helsinki in the fall of 2023 offers a sweeping retrospective of the guitarist and singer's remarkable career. In a thrilling three-hour performance, Erja Lyytinen celebrated two decades of blues rock alongside a rotating lineup of musicians who have been integral to her journey. The concert featured original rhythm compositions by her bandmates—Davide Floreno, Harri Taittonen, Miri Miettinen, Juha Verona, Kai Jokiaho, Timo Tuppurainen, Rami Eskelinen, and Iiro Kautto. Special guests Heikki Silvennoinen and Maria Hänninen joined her, adding their unique artistry to the night. Reflecting on 20 Years of Blues Rock!, recorded live at Helsinki's legendary Tavastia Club, Erja shared the roots of her musical path. “Though I was just in my twenties, I had already been in the music scene since my teens, performing with my parents' band at dance halls from the age of fifteen and doing gigs everywhere—from weddings to rock clubs. I couldn’t predict what the future held, but I knew I wanted to play lead electric guitar, sing, and write my own songs. Now, twenty years after my first festival performance, I stood on stage at Tavastia, with a sold-out crowd in front of me, sharing this moment with musicians who have been by my side since 2003.” Erja felt it was the right moment to honor her bandmates and reflect on two decades of touring, recording, and playing blues-rock worldwide. “From my debut solo album, Wildflower (2003), to my latest, Waiting for the Daylight (2022), I’ve recorded albums in the USA, England, and Finland, and performed across Europe, the US, Canada, and India. Along the way, I’ve been privileged to play with incredible guitarists like Sonny Landreth, Santana, and Jennifer Batten. Each album and performance has created memories and experiences I’ll carry with me.” This special concert at Tavastia became a tribute to the journey. "It was amazing to celebrate with my bandmates and our dedicated fans. Across three hours, we rotated through different rhythm sections, representing the music we’ve created together. Having Heikki Silvennoinen and Maria Hänninen there was an honor—they both brought such spirit to the event. And a personal highlight was having my twin sons, Massimo and Dante, announce the show! It wasn’t their first time on this stage either—they’d been here in 2013, but that time, they were still in my womb.” CD and DVD Track Listing: SET 1 Baking Blues Long Ago Grip of the Blues Let it Shine Skinny Girl Oil and Water Bed of Roses Lullaby Erja’s Contribution to Jazz Everything’s Fine Change of Season SET 2 Stolen Hearts 24 Angels Silloin Nyt Aina Bad Seed Black Ocean You Talk Dirty Wedding Day Dust my Broom (E.James) Website: erjalyytinen.com Het met een Grammy-Award en Americana Music Awards bekroonde Southern bluesrock duo Larkin Poe heeft hun nieuwste liedje Mockingbird uitgebracht. Dit is de tweede single afkomstig van hun album Bloom, dat op 24 januari het levenslicht ziet. Larkin Poe is de band rondom de zussen Rebecca en Megan Lovell uit de Amerikaanse stad Atlanta. Mockingbird gaat thematisch over het worden van jezelf over de jaren heen, waar ze zelf over zeggen: "Mockingbird is a tender reflection on the perpetual journey of becoming. When all tallied up, the countless missteps we inevitably take along the way can feel disheartening — but looking too long in the rearview can be harmful to one’s future. Choosing to find the hidden meaning in the many pit stops and messy detours that life sometimes demands has felt like a very important perspective shift." Prog multi-instrumentalist Tim Morse will be releasing his eagerly awaited new album “Soundtracks” on November 12, 2024! The title of the album comes from each song being its own musical vignette or individual mini-soundtrack. Tim decided to play all of the instruments on “Soundtracks” by himself - for the first time creating a true solo album. In addition to singing all of the vocal parts, he played: keyboards, acoustic and electric guitars, ebow guitar, mandolin, banjo, other stringed things, bass guitars, drums and hand percussion Says Tim, “‘Soundtracks’ isn’t a concept album, although I’m sure you could find a theme or concept if you wished. The main thing that was important for me was to follow my muse and record music that truly moved me. Even when writing the lyrics, the words I chose were more for the emotion they evoked rather than their meaning. I decided with this project that I’d write everything from scratch, giving myself a couple of months to create the music needed for the album. There were no rules about the music itself, so Soundtracks is a diverse, eclectic mix of styles and genres. On this album you’ll find a Beatles homage (‘Blueberry Way’), instrumental electronic music (‘Cityscape’), a ballad (‘Lullaby’), and so much more. It was a blast to roll out of bed and think, ‘I feel like recording bass this morning...’ and not depend on anyone else to complete the project. It brought out a fun aspect of experimentation, especially with instruments I’d never played in the past. Lastly, I gave myself the challenge of recording/mixing/mastering the album within six months to keep the project fresh and immediate for me. Overall, I’m very pleased with ‘Soundtracks’ and feel it’s one of the best things I've ever done.” The first single “Blueberry Way” features a stunning A.I. video created by Doug Reid (Augwolf). Says Tim, “When I wrote the music to the song ‘Blueberry Way’ I noted that the harmonic structure had a mid-sixties British pop feel and leaned into it. The original lyrics were more of a parody, and I felt they didn’t really fit and so I wrote an idealized version of childhood with the refrain ‘Blueberry Way’ being a magical, loving, idyllic place. It’s been great to see that the people who've heard it respond enthusiastically to the song and its message.” Tim is also a published author and his book “Yesstories” has sold over 20,000 copies worldwide. His book “Classic Rock Stories” was published by the St. Martin’s Press and was featured on the Howard Stern show and VH1. He has also written for music magazines over the years including Mix, Guitar World, Keyboard and Bass Player. Tim will be doing videos and PR to support the release of “Soundtracks.” He’s also working on a duets project that should be released in the New Year. As for live performance, that is completely up to what happens with interest/demand for shows. In closing Tim has this to impart, “I’m always grateful when anyone takes the time to listen to my music. In this modern age of endless distractions, it is a lovely thing when someone will truly listen to music.” Release date: November 12, 2024 website timmorse.com Black Pumas have announced a new live album ‘Live From Brooklyn Paramount,’ set for release on November 22nd. They returned to the road in 2024, playing across the globe at legendary venues such as Radio City Music Hall and festivals from Glastonbury to Pitchfork Fest in support of their highly acclaimed sophomore album Chronicles of a Diamond. The live album was recorded this past July as the band was at the peak of their summer tour. ‘Live From Brooklyn Paramount’ captures the unparalleled 90 minute “Electric Church” live experience created by Eric Burton, Adrian Quesada and their six-piece band, which they notably brought to the most prestigious stages including the GRAMMY Awards and Austin City Limits. The live recording features songs from both Chronicles of a Diamond and their million-selling self-titled debut album, including the Grammy-nominated “Colors” and “More Than A Love Song,” as well as other classics like “Black Moon Rising,” “Fire” and their version of Tracy Chapman’s “Fast Car.” Tracks: 01. Fire (Live) 02. I’m Ready (Live) 03. Gemini Sun (Live) 04. Know You Better (Live) 05. Black Moon Rising (Live) 06. Tomorrow (Live) 07. Sauvignon (Live) 08. Ice Cream (Pay Phone) (Live) 09. More Than a Love Song (Live) 10. Confines (Live) 11. Chronicles of a Diamond (Live) 12. Mrs. Postman (Live) 13. OCT 33 (Live) 14. Colors (Live) 15. Fast Car (Live) 16. Rock and Roll (Live) Website: blackpumas.com Godfather of British Blues collection of live shows arrives March 7, 2025! Madfish and the John Mayall Estate are thrilled to announce the upcoming release of a special box set celebrating John Mayall’s legendary career, arriving on March 7, 2025. This new collection brings fans a treasure trove of previously unreleased live recordings, featuring both soundboard and audience captures from iconic performances with various line-ups. Among the featured legends are guitarists Mick Taylor, Harvey Mandel, Walter Trout, and Coco Montoya; drumming powerhouses Keef Hartley, Mike Gardner, and Colin Allen; and bassists like Larry Taylor, John McVie, and Steve Thompson. Also highlighted are the incredible horn talents of Blue Mitchell, Johnny Almond, Clifford Solomon, and more. Showcasing Mayall’s worldwide influence and his unique, timeless sound, the box set includes 30 standout performances from cities like New York, Chicago, Los Angeles, Paris, Milan, and London, spanning a 25-year period. This expansive collection aligns with Mayall’s well-earned induction into the Rock & Roll Hall of Fame and was personally endorsed by the two-time Grammy nominee before his passing this year. The Mayall estate has also contributed two rare, privately recorded shows from Gaz Mayall’s celebrated club, Gaz’s Rockin’ Blues, in 1981 and 1982. The 1981 show features Alexis Korner, and the 1982 recording captures a unique family moment with Mayall performing alongside his sons Gaz and Ben. Additionally, the box set includes a beautifully crafted hardback book filled with unseen photos and a commemorative art print, offering fans an intimate look at Mayall’s enduring legacy. John Mayall’s career is nothing short of legendary, with an influence that extended well beyond the blues genre. Inspired by iconic American blues artists, his journey began while he was at art school, performing with fellow student Peter Ward and other local bands. Heeding advice to join London’s blossoming British Blues scene, Mayall quickly found a receptive audience eager for his authentic blues sound. Clubs like the Marquee, The Flamingo, The Fillmore, The Scene, and Klooks Kleek became key stages where Mayall’s unique style and evolving line-ups took root and flourished. His reputation skyrocketed as he welcomed talented new artists into his Bluesbreakers line-ups, launching careers that would shape rock history. Mayall’s Bluesbreakers served as a training ground for future legends, including Eric Clapton, Jack Bruce, John McVie, Mick Taylor, and Peter Green, securing his title as the “Godfather of British Blues” for his unwavering support of emerging talent. Gaz Mayall recently shared his excitement about the upcoming box set: “The family has been working closely with Madfish / Snapper Music over the past couple of years to bring together this formidable collection of music and memorabilia. We’re thrilled to present this incredible selection in celebration of John’s long-awaited induction into the Rock & Roll Hall of Fame.”
'Ben Levin Presents A Holiday Blues Revue' Cincinnati blues pianist and vocalist Ben Levin returns with a special treat for fans: Ben Levin Presents A Holiday Blues Revue, his fifth album with VizzTone. Inspired by holiday blues legends like Freddy King, Charles Brown, and Amos Milburn, Levin began his journey toward this album with his first holiday-themed song back in 2019. The collection features a rich blend of guest artists, each bringing a unique style to the mix. As Levin shares: “I’m honored to feature so many incredible artists on this album, each adding their own flavor. Lil’ Ed brings the essence of Chicago blues, inspired by his uncle J.B. Hutto, Sonny Hill taps into the soulful vibes of the chitlin’ circuit, Candice Ivory masterfully blends blues and jazz, and Lil’ Jimmy Reed delivers the authentic deep blues of Baton Rouge.” Catch the debut single, “Candy Cane,” to hear Lil’ Ed’s powerful vocals and slide guitar, a raw and soulful start to the holiday season. Trackkist: Candy Cane It's Christmas Time Elf Boogie Next Christmas Christmas Mood Forgot Mrs. Claus Regifted Skating Lump of Coal SantaCon Website: benlevinpiano.com Medicine Ball, de eerste single van het vierde album van The Yearlings (After all the Party Years, releasedatum 24 januari 2025), is een nummer over de nacht dat Joe Biden won. Het gaat over de opluchting die velen van ons voelden, maar die werd overschaduwd door een gevoel van onzekerheid. Het gaat over de donkere gedachte dat het allemaal niet zo veel meer uitmaakt. Dat de beer al uit zijn kooi is ontsnapt. Het gaat over hoe moeilijk het is om je waardigheid en gevoel voor normaliteit te behouden als je het moet opnemen tegen waarheid-ontkennende gekken. En het gaat over de kans dat die gekken er voordat je het weet weer zitten. Het nummer gaat niet alleen over de Verenigde Staten, want het werd ingegeven door het gevoel dat het Amerikaanse tumult slechts een voorbode is van wat het hele Westen staat te wachten. De Nederlandse regering is al besmet. Deze veranderingen zullen hun invloed hebben op onze straten, op onze stad, de kleine wereld die we voor onszelf hebben gebouwd. De videoclip voor Medicine Ball is geschoten in en rondom ons geliefde Utrecht, in de schemering en in de regen. Het voelde gepast om deze single uit te brengen twee weken voordat de strijd tussen Trump en Harris eindigt, als steun aan het streven naar normaliteit. Moge de beste vrouw winnen. |
A WOODLAND HILLCREST PROMOTION PRODUCTION I KEYS AND CHORDS 2001 - 2024